Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2011

Ελλάδα ίσον feta, giros και tzatziki για τους Αμερικανούς


Δεν αναγνωρίζουν ελληνικά brands oι Αμερικανοί καταναλωτές, ωστόσο έχουν θετική γνώμη για τη φέτα, το ελαιόλαδο και την ελιά Καλαμών.
Made in Greece για  συγκεκριμένα επώνυμα προιόντα δεν υπάρχει για τους Αμερικανούς καταναλωτές, όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε  η αμερικανική εταιρία Κairos Consumers για λογαριασμό του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγών, με στόχο να εξακριβώσει το βαθμό διείσδυσης στην αμερικανική αγορά- στόχο 4 παραδοσιακών προϊόντων όπως η φέτα, το κρασί, οι ελιές και το ελαιόλαδο. Ωστόσο, στο ερώτημα όταν σκέφτονται κάποιο προϊόν Made In Greece το 60% των Αμερικανών απάντησε τη φέτα, το 52% το ελαιόλαδο, το 39% τις ελιές, το 23% το κρασί και το 18% το γιαούρτι.



Οι Αμερικανοί, όμως, απαντώντας αυθόρμητα ως ελληνικά προϊόντα αναγνωρίζουν «τον γύρο, το ούζο, το χταπόδι, τις ελιές, τη φέτα, τα αμπελόφυλλα, το ελαιόλαδο, το τζατζίκι, αλλά και το orzo (κριθαράκι), τον μπακλαβά, την πίτα, το κασέρι και το χούμους», τα οποία δεν τα συνδέουν με κάποιο συγκεκριμένο brand. Σε ότι αφορά το branding  των ελληνικών τροφίμων είναι αρνητικά τα δεδομένα στην αμερικανική αγορά. Διασώζονται, αποτελώντας την εξαίρεση στον κανόνα  μόνο το γιαούρτι Φάγε και η μπύρα Μύθος με χαμηλή όμως αναγνωρισιμότητα, μόνο 11% και 3% αντίστοιχα.

Η πρόεδρος του ΠΣΕ κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη δήλωσε στη Voria.gr, με αφορμή την έρευνα, ότι απαιτείται στοχευμένη δράση για την εδραίωση της παρουσίας ελληνικών προιόντων στις διεθνείς αγορές. Επισήμανε την ανάγκη θέσπισης νέων εργαλείων στήριξης της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, τα οποία να συνδυαστούν με τα παλαιά συστήματα προβολής και προώθησης που είναι η συμμετοχή σε εκθέσεις και αποστολές. 


To 25% των καταναλωτών δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν

Οι Αμερικανοί καταναλωτές αδυνατούν να συνδέσουν την Ελλάδα με συγκεκριμένα προϊόντα και δεν δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην προέλευσή τους, ωστόσο συνδέουν την Ιταλία με τα ζυμαρικά και το ελαιόλαδο, τη Γαλλία με τα τυριά και τα κρασιά, την Ισπανία με τα αλλαντικά-κρεατικά και το ελαιόλαδο. Μόλις 1 στους 100 συνέδεσε την Ελλάδα με ένα συγκεκριμένο προϊόν, το ελαιόλαδο, απαντώντας αυθόρμητα.



Το 26% των καταναλωτών δήλωσε ότι «δεν έχω αγοράσει κάποιο προϊόν που ξέρω ότι είναι ελληνικό». Συγκεκριμένα μάρκες προιόντων δεν είναι συνήθως αναγνωρίσιμες, με εξαίρεση τη φέτα, που έχει ισχυρή συσχέτιση με την Ελλάδα, αν και οι καταναλωτές δείχνουν να γνωρίζουν τη φέτα Athemos, χούμους Athemos, Oikos, Chobani, που είναι αμερικανικές εταιρίες και διαθέτουν προϊόντα που τα σχετίζουν με την Ελλάδα. 

Σε περίπτωση που έβρισκαν ελληνικά προϊόντα στα ράφια λιανικής πώλησης των ΗΠΑ, οι καταναλωτές σε ποσοστό 45% δήλωσαν ότι πολύ πιθανόν θα αγόραζαν ελληνικό ελαιόλαδο, με τις ελιές και τη φέτα να ακολουθούν με ποσοστό 40% και 38% αντίστοιχα. Ελληνικό κρασί θα αγόραζε μόλις το 14% των καταναλωτών, ενώ το 27% των ερωτηθέντων εμφανίζονται από διστακτικοί ως αρνητικοί να αγοράσουν κάποιο ελληνικό προϊόν.


Δείτε το πλήρες άρθρο στην διαδικτυακή έκθεση τροφίμων και ποτών OnlineExpo.gr