Βασιζόμενοι σε πρόσφατα δημοσιευμένες μελέτες κρατικών φορέων σχετικά με την εικόνα που παρουσίασε η αγορά βιολογικών προϊόντων στη Γερμανία κατά το έτος 2009, παραθέτουμε τα κάτωθι σημαντικότερα στοιχεία:
• Η γερμανική Υπηρεσία Πληροφόρησης για την αγορά αγροτικών προϊόντων ΑΜΙ (Agrar Informations-Gesellschaft) ανακοίνωσε ότι η αγορά βιολογικών προϊόντων στη Γερμανία κατά το 2009, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, παρουσίασε, για πρώτη φορά μετά από δώδεκα χρόνια επιβράδυνση και ένα επίπεδο τζίρου 5,85 δις Ευρώ, στα ίδια επίπεδα περίπου με το έτος 2008. Η όλη αυτή εξέλιξη θεωρείται αρνητική για τον κλάδο όταν στα δύο προηγούμενα έτη παρατηρήθηκε σημαντική ανάπτυξη διψήφιου ποσοστού. Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη στον κλάδο ήταν σαφώς καλύτερη από την αρνητική εξέλιξη στον γενικότερο κλάδο τροφίμων και ποτών που υποχώρησε στο 2009 περίπου 2,5%. Όπως σημειώθηκε σε αρκετά καταστήματα-σούπερ μάρκετς και κυρίως στα εκπτωτικά (discounters) στα οποία διατίθεται και οι δύο κατηγορίες προϊόντων (βιολογικά και συμβατικά), πολλοί καταναλωτές κατά το 2009 προτίμησαν να επιλέξουν τελικά συμβατικά σε σχέση με βιολογικά προϊόντα και τούτο λόγω της σημαντικής διαφοράς τιμών μεταξύ τους.